HOME

SAMO ŻYCIE
Tacy jesteśmy
INFORMACJE
Bezdzietni przepytani
WASZYM I ICH ZDANIEM
Subiektywny przegląd mediów
NAUKA
Aktywnie i zdrowo
PODRÓŻE
Co tam, panie, w kulturze?
NA DUŻYM EKRANIE
O nas
MĄDRE MYŚLI
Kontakt z redakcją



Bez tej atencji nasz mózg „zakurzy się”, spowolni, zmarnieje. Dlatego każdy kto chce, aby mózg był jego przyjacielem, nie może zapomnieć o stymulacji, aktywności fizycznej, relaksie i pozytywnym myśleniu. Wartościowym prezentem dla mózgu będzie też zdrowy sen i ochrona.   

STYMULACJA
Jeśli człowiek otwarty jest na wyzwania, ciągle coś odkrywa, uczy się, bądź poświęca pasjom, jego mózg pracuje na najwyższych obrotach, nawet w sędziwym wieku. Każmy więc swojemu mózgowi rozwiązywać zagadki, dostarczajmy mu nowych wrażeń. Zapiszmy się na kurs malarstwa olejnego, codziennie zapamiętujmy nowe słówka ze słownika języka holenderskiego.

POZYTYWNE MYŚLENIE
By mózg był naszym przyjacielem, doładowujmy go pozytywnymi myślami. Zauważajmy dobrą stronę każdej sytuacji, nawet tej złej, i cieszmy się z każdej, nawet najmniejszej dobrej rzeczy, jaka się nam przytrafiła, pamiętając, że negatywne wzorce myślowe wywołują negatywne zmiany w mózgu.
 
MEDYTACJA
Nie tylko wpływa na regenerację całego organizmu, odpręża, pozwala być odporniejszym na stres, ale też wywołuje fizyczne zmiany w mózgu. Dzięki niej zmienia się np. gęstość istoty
szarej.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
Nie zapominajmy o aktywności fizycznej, bo ta zwiększa możliwości mózgu. Tylko jaką aktywność wybrać: bieg, jazdę rowerem, a może nordic walking? Zdaniem naukowców, najlepszą formą aktywności fizycznej dla ludzkich mózgów jest marszobieg po zróżnicowanym terenie, ale decydując się „tylko” na aerobik też zrobimy mózgowi prezent.

OCHRONA
Chroń mózg nie tylko przed fizycznym uszkodzeniem zakładając np. kask na każdą wycieczkę rowerową, ale też przed  ekspozycją na czynniki toksyczne. Jednym słowem, unikaj nadmiaru leków, uzależniających substancji psychoaktywnych typu alkohol i kofeina oraz toksyn obecnych w środowisku, w tym pestycydów

SEN
Pozwól mózgowi się wyspać, bo zbyt krótki sen - bez względu na przyczyny - uszkadza neurony. Ważne jest też, by ten sen był komfortowy, w wygodnym łóżku, w czystej pościeli, w przewietrzonym i odciętym od hałasu i światła pomieszczeniu.

ŹRÓDŁO: jg, zespół Nokids.pl
FOT.: Fotolia





\
Motto na najbliższe dni 

"Nie praca jest hańbą, ale próżnowanie
."
 

Hezjod


SONDA

Kiedy mówisz dzietnym, że nie masz
z partnerem/ką dzieci, bo nie chcecie
ich mieć, ci albo mówią wam wprost,
albo tak reagują, że możesz być
pewna/y, że myślą o was
co następuje: 


  egoiści
  pasożyty
  ... a na emerytury nie ma, kurcze, komu pracować
  ... i dziwić się, że nasze polskie społeczeństwo tak się starzeje
  liczą się imprezki i wygodne życie?
  jeszcze zmienicie zdanie
  bez dzieci nie ma rodziny
  nie wiecie, co tracicie
  o, nie lubimy mieć zbyt dużo obowiązków, czyż tak?
  kariera ważniejsza jak mniemam?